De A.S.Adventure aanpak
A.S.Adventure is een outdoorwinkel met fashion en items voor het hele gezin. Zin voor avontuur, duurzaamheid en respect voor mens en milieu zitten in het DNA van het merk. Precies dat moet de storytelling en de copywriting van het merk ook uitstralen. Daarvoor gebruik ik niet zomaar holle bijvoeglijke naamwoorden, wel beroep ik op mijn secundaire studies toerisme. En als fervent reiziger denk ik vooral na over welke boodschappen mij zouden prikkelen. Altijd handig als je een deel van de doelgroep van je klant bent.
Telkens ik teksten schrijf voor dit merk, stel ik mezelf drie vragen over de inhoud:
- Is it useful? Dat wil zeggen: maakt ze de lezer slimmer?
- Is it unique? Geeft dit stukje copy mij zélf zin om op avontuur te gaan?
- Is it ultra-specific? Met andere woorden: is de boodschap eenduidig genoeg?
- Does it imply urgency? De call-to-action moet uitnodigen tot … actie, natuurlijk. Geen kleffe zinnen, wel een flinke dosis FOMO.
Zoals je misschien al door hebt, baseer ik me hiervoor op de 4 U’s van copywriting. Sommige mensen denken dat inspirerende copywriting volstaat om de aandacht van de lezer vast te krijgen. En zelfs te behouden. Niets is minder waar: als een tekst enkel inspirerend is (en dus niet gefundeerd), dan is die oppervlakkig. En daar houdt niemand van.
Enkele geschreven stukjes avontuur
Ook nood aan avontuurlijke teksten?