Nieuwe Magali, nieuwe branding, nieuwe website!

Nieuwe Magali, nieuwe branding, nieuwe website!

Vandaag lanceer ik met heel veel enthousiasme mijn nieuwe branding en de bijbehorende website. En dat vraagt om een woordje uitleg.

"Magali, wat doe jij nu eigenlijk?"

Waarom alles in 't nieuw?

Je hoort wel eens dat een mens meer verandert tussen de 18 en 30 jaar oud. Wel, ik onderging die transformatie in mijn 30e levensjaar. Het leven in Brussel, tal van leuke projecten en mijn Techmag reeks lieten mij anders naar het leven kijken. Tegelijk kreeg ik steeds vaker de vraag: ‘wat doe jij nu eigenlijk’? Hieronder schenk ik klare wijn over mijn activiteiten en mijn hoger doel in het leven.

"Storytelling maakt ons menselijk"

Storyteller in hart en nieren

Eigenlijk ben ik eenvoudigweg een freelance copywriter. Ik schrijf websites, blogs, e-mails en nog veel meer voor bedrijven in België, Nederland en de Verenigde Staten. Toch gebruik ik zelden de term ‘freelance copywriter’. ‘Storyteller‘ past veel beter bij wie ik ben en wat ik doe. Reden: ik heb een voorliefde voor verhalen, dat merk je aan de manier waarop ik mijn teksten schrijf.

Storytelling is veel duurzamer dan gewoon een commerciële tekst die meteen conversies oplevert. Storytelling speelt in op emoties. Verhalen zijn zo oud als de mens en hebben een verbindende kracht. Omdat ze inspelen op emoties, en die hebben we allemaal. Ieder van ons is dan ook op zoek naar ijzersterke verhalen. Het delen ervan creëert een gevoel van samenhorigheid. Storytelling maakt ons menselijk. 

Allemaal goed en wel, maar ik ontdekte dat ik mijn ‘eigen verhaal’ niet kende.  Niet zo heel lang geleden stelde ik mezelf de vraag: ‘wat wil ik bereiken in het dagelijkse leven’?

 

Meer duurzaamheid, meer diepgang

Ik ging op zoek naar antwoorden, en waagde me afgelopen zomer aan een dagje soul searching. Toen besefte ik: ik wil bedrijven helpen om gerichter en duurzamer te communiceren. Daar slaagde ik al grotendeels in via mijn copywriting opdrachten en interviews voor verschillende bedrijven. Toch voelde ik dat veel ondernemingen en managers het belang van duurzame content nog niet helemaal erkenden. Maar de vertaling van ‘content‘ is ‘inhoud‘. Dus besloot ik om enkel nog teksten te schrijven met een waardevolle inhoud. Teksten die zich integraal richten op een blijvende connectie met andere mensen. Ik maakte voorgoed komaf met oppervlakkige en promotionele praatjes. Voor klanten schreef ik niet zozeer blogs over de grote successen, vooral over de moeilijke weg ernaartoe. Voor getuigenissen van klanten peilde ik niet gewoonweg naar de samenwerking, eerder naar de manier waarop die hun leven heeft veranderd. De resultaten waren verbluffend: mijn klanten kregen meer leads en ervoeren een hogere klantentrouw.

En dat is eigenlijk heel logisch. Mensen doorprikken oppervlakkige verkooppraatjes. Ze kopen en blijven in de eerste plaats bij bedrijven die ergens voor staan. Waarden waarmee ze zich kunnen identificeren. 

"De beste verhalen vertel je niet alleen met tekst"

Eerlijke verhalen in beeld

Maar de beste verhalen vertel je niet alleen met tekst. Ook video vervult een steeds belangrijkere rol. Gezien mijn passie voor technologie en ondernemerschap lanceerde ik in september 2018 mijn eigen videoreeks Techmag. Daarin voer ik eerlijke en openhartige gesprekken met ondernemers en technologie specialisten. Een jaar later kwam daar Ctrl+Alt+Dialoog bij. In die show praat ik met bekende koppen over hun relatie met technologie.

 

De daad bij het woord

Afgelopen jaren mocht ik ook zélf mijn verhaal komen vertellen. Op TEDx Antwerp, op de Faalfolie van Failing Forward, op de Antwerpse Boekenbeurs: ik vertelde over leven met autisme, storytelling en het uitbouwen van een freelance carrière. Ik voegde de daad bij het woord. Letterlijk! Zo kon ik mezelf steeds verder ontwikkelen. En na een tijd was het tijd om ook mijn website te vernieuwen. En hier is ie dan.

Wat vind je ervan? Neem gerust een kijkje en laat ’t mij weten!  

Blijven lezen?