Coca-Cola

Smaakvolle teksten voor Coca-Cola Belgium

Wat begon met een liefde voor Coca-Cola Zero (écht waar!), groeide uit tot een geweldige samenwerking. Vandaag schrijf ik verschillende soorten teksten voor dit bedrijf, maar hieronder zoom ik in op de duurzaamheidscampagne van 2019.

De Coca-Cola benadering

Coca-Cola moet ik niet meer introduceren, toch? In 2019 pakte het bedrijf uit met een opmerkelijke boodschap: ‘koop geen Coca-Cola als je ons niet helpt recycleren’. Of ik trots was dat ik de teksten van deze campagne mocht schrijven? Absoluut. De teksten moesten getuigen van authenticiteit en transparantie. Dus geen ‘kijk hoe duurzaam we zijn!’, maar wel ‘wij willen duurzamer zijn en hebben jouw hulp nodig’. De resultaten kan ik hier helaas niet delen, maar ik kan je zeggen: ze waren goed!

Een blik(je) op mijn werk

Ook nood aan een pittig stukje copy?

Blijven lezen?